Boogo, een ijskoude bedrijfsnaam die je toch warm maakt

Avez-vous une bonne idée ?
Enregistrez d’abord vos nom et nom de domaine.

Imaginer le nom de votre entreprise de manière ludique ? Ce petit livre gratuit contenant 10 expériences vous aide à imaginer un nom d’entreprise. Téléchargez
Cases

Boogo, een ijskoude bedrijfsnaam die je toch warm maakt

07 Juin 2018
  • 1688 fois lu

De bedrijfsnaam Boogo kwam tot stand na een samentrekking van 2 woorden die het product perfect omschrijven. En als je door Unizo verkozen wordt als student-ondernemer van het jaar, dan is het alvast een naam met faam.

Boogo is een jonge start-up die alcohol geïnfuseerd ijs verkoopt. Wat dacht je van gin-tonic-ijs, of toch liever cookie dough met bruine rum? Voor het ijs werkt Boogo exclusief samen met een door hen goedgekeurde hoeve.

De ideale samentrekking

Maar hoe is de naam Boogo ontstaan? Jorgo en Nicolas, de 2 oprichters van Boogo, waren op zoek naar een catchy naam voor hun start-up. Het lijkt op het eerste zicht geen vanzelfsprekende keuze voor een merk dat ijs verkoopt, maar eigenlijk is het dat wel. Boogo is een samentrekking van Booze en Gelato, de ideale omschrijving van wat het merk doet dus.

Starten met een .be? Een goed idee!

De 2 vrienden kozen voor hun start-up voor een .be domeinnaam omdat ze zich eerst willen specialiseren op de Belgische markt. “Pas daarna is het tijd om te internationaliseren,” aldus Jorgo en Nicolas.

Naamadvies voor starters

De ultieme tip die ze andere starters geven is om je naam aan veel mensen voor te leggen. “Vraag zoveel mogelijk feedback aan andere mensen. Zij kijken met een frisse blik naar je naam. Als ook zij je naam begrijpen, zit je goed.”

Een goede naam voor je start-up bedenken is een kwestie van experimenteren.

Nog nood aan inspiratie? Lees dan de andere 7 cases van starters met een sterke bedrijfsnaam.

Of download je eigen Namenlabo met 10 experimenten om zelf een originele naam voor je idee te bedenken.

.be-domeinnaam populair bij Belgische ondernemers

Dat blijkt uit marktonderzoek dat Insites Consulting deed in opdracht van DNS Belgium. Het onderzoek peilde naar het vertrouwen in de verschillende domeinextensies en bevroeg heel specifiek ook ondernemingsgezinde Belgen die nog nooit een domeinnaam hebben geregistreerd. Bekijk de infographic met de resultaten van dit onderzoek.

  • .be
  • .brussels
  • .vlaanderen

Découvrez ici pourquoi il est important
de disposer de votre propre adresse internet.

Lire aussi